מצברי AGM

מצברי AGM

בשנים האחרונות החלו לייצר מצברים מסוג AGM . מדובר במצברים חדשניים בעלי מסוגלות שונה מהמצברים המוכרים לנו.

איכותם והתכונות יוצאות הדופן של המצברים הללו, הציבו אותם בשורה הראשונה ולכן יצרנים רבים של רכבים ובעיקר רכבים יוקרתיים החליטו כי זה יהיה המצבר של הרכב החדש. 

בנוסף לכך, הם נתנו הנחיה גורפת כי גם בתום פעילותו של המצבר הנוכחי מומלץ לרכוש מצבר חדש מסוג זה וזאת מסיבות בטיחותיות.

התכונות הייחודיות של מצברי AGM

מדובר במצברים אטומים אשר בתוכם קיים ג'ל. נוזל החומצה ספוג בין הלוחות המפרידים את תאי המצבר ולכן לא מצטבר נוזל בתוך תאי המצבר. קיים במצבר זה אטם אשר מונע את בריחת הגזים אל המרחב שמחוץ לו והחמצן והמימן היוצאים ממנו ממוחזרים והופכים למים. בשיטה זו המצבר אינו מאבד נוזלים למעט כמות מזערית ולכן אין כל צורך לטפל בו, לבדוק את רמת המים או להוסיף מים כשהנוזל מתרוקן.

החשיבה הרבה על בטיחותו של הנהג ושל הנוסעים יצרו מצבר בטיחותי. קיים בו שסתום ביטחון אשר מיועד לפריקת לחץ עודף אשר מצטבר בו. אם במקרה נוצר לחץ גבוה, הדסקית הנוספת אשר קיימת בשסתום מונעת כניסת אש לתוך המצבר. המטרה היא למנוע את קיומם של עוצמות גבוהות של לחצים עקב טעינת יתר או הימצאותה של טמפרטורה גבוהה מדי. 

עקב היכולות המיוחדות של המצברים מסוג AGM, הם משמשים בעיקר כמצברי פריקה עמוקה ברוב המכוניות וברכבים יוצאי דופן הם משמשים כרכבי התנעה.

יתרונות של מצברי AGM:

  • אינו זקוק לתחזוקה שוטפת.
  • אין פליטת גזים
  • אפשר להתקין אותו בכמה וארציות וזוויות.
  • מצבר מסוג Spill Proof אשר מונע נזילה של החומצה הקיימת במצבר בעת תאונה או בעת תקלה מהותית כמו שבר של המצבר.
  • האלקטרוליט במצבר מנוצל עד שהוא מרוקן לחלוטין.
  • איתנות ועמידות גבוהה בעת פריקה וטעינה.
  • הפריקה העצמית היא נמוכה ביותר.
  • מצברים אלו מיועדים בעיקר לרכבים חדשניים אשר אפשר להטעין אותם במתח גבוה דרך האלטרנטור או דרך מערך הבלמים, כיוון שמצבר זה מייצר חשמל בכל פעם בו המצבר מטעין את עצמו.

מצבר Start-Stop 

מצברים מסוג זה מותאמים לרכבים אשר המנוע שלהם כבה בכל עצירה וזאת כדי להקטין את צריכת הדלק ואת הכמות הגדולה של החומרים והגזים אשר נפלטים החוצה ומזהמים את האוויר (אמנת קיוטו) לאור כיבוי המנוע צריך להתקין ברכבים הללו מצבר אשר מסוגל לפרוק ולטעון פעמים רבות במהלך הנסיעה. 

מצבר זה מספק אנרגיה למערכות המשויכות אליו כמו מזגן, רדיו, הגה כוח וחלונות חשמליים. אף על פי שהוא משתמש באנרגיה רבה לצורך תפעול המערכות הללו ,הוא ערוך בכל דקה גם להתנעה מחודשת של המנוע.

השוני של מצברי AGM 

מצברי AGM(Absorbed Glass Mat) מיוצרים בטכנולוגיית VRLA – Valve regulated Lead Acid, אשר מבצעת פעולות וויסות של הלחץ תוך שימוש בשסתומים הייחודיים שלו. 

עומק פריקה של מצבר זה הוא עד מקסימום שמונים אחוזים, לעומת מצברים רגילים אשר בהם עומס הפריקה עומד על חמישים אחוז במחזור חיים זהה. 

אפשר ליהנות ממצבר זה לתקופות ארוכות יותר, עד פי חמש ממצברים רגילים. מדובר במצברים איכותיים, אמינים ועם אפס תקלות אף על פי שהנהגים נוסעים עם הרכבים הללו גם בדרכים שאינן רגילות.

אם אתם מעוניינים שנתקין לכם מצבר AGM במקום המצבר הנוכחי שלכם שמסיים בקרוב את תפקודו דברו אתנו ונשמח לבצע החלפה ולהתקין מצבר חדש מסוג זה להנאתכם המלאה לאורך שנים רבות נוספות.

שתף את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

הפופולריים ביותר

מצברי בוש

מצברי EFB

מצברי EFB הם מצברים של אחת החברות הטכנולוגיות המובילות בעולם BOSCH. המצברים הללו מיוצרים בהתאם לתוצאות של מחקרים אשר בוצעו לאורך שנים