חייגו עכשיו:
072-3952626

מצברים רחובות

תוכן עניינים
מצברים ברחובות

המצבר הוא הרכיב החיוני ביותר במערכת החשמל של הרכב, וכשמחפשים מצברים רחובות חשוב להתאים אותו לתנאי האזור – מהקיץ הלוהט ועד לחורף העמוס. במדריך הזה נסביר את כל מה שצריך לדעת על בחירת מצבר מתאים, תחזוקה נכונה ושירותי החירום הזמינים באזור.

למה דווקא מצברים רחובות?

רחובות, הממוקמת בלב מישור החוף, היא נקודת מפגש אידיאלית לשירותי מצברים. כשאתם מחפשים מצברים רחובות, אתם נהנים מיתרון המיקום המרכזי – בין תל אביב לאשדוד, קרוב לכביש 4 וכביש 40, ובמרחק נגיש מיבנה, גדרה, נס ציונה ובאר יעקב. מיקום זה מאפשר שירות מהיר במיוחד, וחשוב מכך – הבנה עמוקה של צרכי הנהגים באזור מרכז הארץ, שמתמודדים עם עומסי תנועה ומזג אוויר קיצוני. זו הסיבה שספקי המצברים באזור מציעים שירות 24/7, כולל הגעה מהירה לכל מקום בסביבה.

תנאי הכבישים ברחובות: אתגרים למצבר שלכם

תנאי הדרך ברחובות והסביבה מציבים אתגרים מיוחדים למצבר שלכם. בניגוד לדעה הרווחת, לא רק טמפרטורות קיצוניות משפיעות על המצבר – גם איכות הכבישים משחקת תפקיד משמעותי. החצץ והבורות הנפוצים בכבישי האזור, במיוחד באזורי התעשייה ובשכונות הוותיקות, גורמים לרעידות מתמשכות ברכב. רעידות אלה עלולות להשפיע על חיבורי המצבר ולגרום להם להתרופף עם הזמן. בנוסף, באזורי הפיתוח החדשים והאתרים בבנייה, אבק הבנייה והחול עלולים לחדור לאזור המצבר ולהאיץ תהליכי קורוזיה. לכן, כשמתקינים מצבר ברחובות, חשוב במיוחד לוודא שהוא מקובע היטב ושהחיבורים שלו מוגנים כראוי.

מצבר במחיר משתלם עם שירות מקצועי 24/7

מצברים רחובות

מצברים רחובות בקיץ ובחורף – מדריך השוואה

מזג האוויר ברחובות מציב אתגרים ייחודיים למצבר הרכב לאורך כל השנה. בקיץ, החום הכבד והחמסינים עלולים לגרום להתייבשות המצבר ולפגוע בתפקודו, במיוחד במצברים שאינם סגורים. החום גם מגביר את השימוש במזגן, מה שמעמיס על המערכת החשמלית. בחורף, למרות שהקור משפיע פחות, יש עלייה בצריכת החשמל בגלל השימוש התכוף באורות ובחימום הרכב, כולל מערכת הפשרת האדים. להלן השוואה מפורטת של האתגרים העונתיים והפתרונות המומלצים:

נקודות מפתחבקיץבחורף
איך המזגן מרוקן את המצברשימוש רב בקירורשימוש רב בחימום, כולל להפשרת אדים
מה עוד מרוקן אותו?עבור מצברים רחובות וסביבתה עשויים להיות חמים מדי בקיץ. החמסין עשוי גם לרוקן את המים (אם זה לא מצבר סגור)אורות גם ביום
מזג האוויר התחלף והרכב לא מניע. האם קשור?מזג אוויר קיצוני עשוי להפריע לתפקוד המצבר. במיוחד חמסיןקור משפיע פחות. בכל מקרה -מצבר איכותי ולא ישן מדי, לא אמור "לעשות עניינים"
שיקולים נוספיםבמצבר סגור לא יתאדו המיםהרכב עשוי להיכבות שלא בגלל המצבר, בכניסה מהירה לשלוליות

טיפים לשמירה על מצברים רחובות

כשמדובר על מצברים ברחובות, תחזוקה נכונה היא המפתח לאריכות ימים. התנאים המקומיים, בין אם זה החום הכבד בקיץ או העומס החשמלי בחורף, מחייבים הקפדה על מספר נקודות חשובות. בדיקות תקופתיות פשוטות לפני הנסיעה, במיוחד בימי החום הכבדים או אחרי תקופה שהרכב עמד, יכולות למנוע תקלות מיותרות. בזמן שאתם בודקים שמן ומים, הקדישו רגע גם לבדיקת המצבר וחיבוריו.

חשוב במיוחד לשים לב להצטברות של אבקה לבנה על המגעים – זוהי קורוזיה שאמנם טבעית, אך דורשת טיפול בזמן. ניקוי פשוט במים חמים ומברשת יפתור את הבעיה, תוך הקפדה שלא להרטיב רכיבי חשמל אחרים. ואם יש לכם מצבר שאינו סגור, זכרו לעקוב אחר מפלס המים ולמלא אך ורק במים מזוקקים כשצריך, במיוחד בתקופות החמסין האופייניות לאזור.

צריכת הזרם של מצברים ברחובות: מצבי נהיגה שונים

צריכת הזרם של המצבר משתנה באופן משמעותי בהתאם למצב הנהיגה. בעיר כמו רחובות, עם התנועה העירונית האופיינית, המצבר עובר מעברים תכופים בין מצבי פעולה שונים – מצריכת זרם נמוכה כשהמנוע כבוי, דרך זרם התנעה גבוה בהתנעה, ועד לטעינה מחודשת במהלך הנסיעה. חשוב להבין את המצבים השונים האלה כדי לבחור מצבר שיתאים לדפוסי הנהיגה העירוניים. להלן פירוט של צריכת הזרם בכל מצב:

מצבהמתרחש מבחינת זרם במצברהנתון הרלבנטי על המצבר
במנוע מכובהדרוש זרם נמוך במיוחדזרם הפעולה הרגיל שרשום באמפר
בהתנעהדרוש זרם התנעה גבוה זרם התנעה שרשום באמפר
בנהיגההמצבר נטען. אם האלטרנטור מפסיק לפעול זמנית, המצבר מחליף אותו. כעת הטעינה תושפע בין השאר מאופי הנסיעה והמיקום. לאחר התנעת מצבר רחובות היא למשל עיר, שבה נהגים מבצעים עצירות רבות.זרם הפעולה הרגיל שרשום באמפר

שיקולים בבחירת מצברים רחובות

ברכישת מצברים רחובות תוכלו לקבל המלצה למצבר המתאים ביותר מבעל מקצוע שעוסק בכך. אך אם וככל שתרצו להתעמק בפרטים בעצמכם, אלה כמה שיקולים שכדאי לקחת בחשבון:

  • להבין את המושגים – ראשית, כדאי להבטיח שאתם מבינים את המושגים שאתם רואים ושומעים בהקשר זה. למשל, להבין ש"אמפר" ו"אמפר שעה" אינם זהים. אם רכבכם חונה לאחר התקנת מצברים ברחובות ומושאר כך לאורך זמן, המצבר יוכל לספק זרם של כך וכך אמפר, רק למשך פרק זמן מוגדר. זהו ערך ה"אמפר שעה" שלו.
  • עוצמת מצבר רחובות – עוצמות שונות, אשר נדרשות עבור רכבים מסוגים וגדלים שונים.
  • אחריות – שהיא היבט משלים חשוב לרכישת כל מוצר.
  • מצברי רחובות שמתייבשים בקיץ – האם זה מצבר שדורש למלא בו מים או שלא? זו היא דוגמה להיבט טכני שכדאי לבדוק לגביו, מאחר שהוא עשוי להשליך על האופן בו אתם אישית מטפלים במצבר.

מצברים רחובות- שירותי חירום 

בעיות במצבר כמו אוטו לא מניע יכולות להופיע בכל עת, ולכן חשוב להכיר את שירותי החירום הזמינים באזור. הסיבות הנפוצות לתקלות במצבר כוללות התיישנות טבעית, שימוש מוגבר במערכות חשמל, ותנאי סביבה קשים. תקלות אלו נפוצות במיוחד בתקופות המעבר בין העונות, כאשר השינויים בטמפרטורה משפיעים על ביצועי המצבר. בעלי מקצוע באזור רחובות מציעים שירות חירום של מצברים רחובות הכולל בדיקת מצבר מקיפה במקום, התנעת חירום מקצועית, והחלפת מצבר במידת הצורך. הצוות המקצועי מצויד במכשור מתקדם לאבחון מדויק של מצב המצבר, כולל בדיקת מתח, בדיקת טעינה ובדיקת תקינות האלטרנטור. בנוסף, הם מספקים ייעוץ מקצועי לגבי תחזוקה עתידית שיכולה למנוע תקלות דומות בעתיד, תוך התחשבות בדפוסי השימוש הספציפיים של כל נהג ותנאי הסביבה המקומיים.

מצברים ברחובות – שאלות תשובות

בטיחות בכל הנוגע לחשמל, הוא נושא מורכב למדי. עם זאת, יש חלוקה כללית בתחום, לפי גובה המתח. ככל שמדובר במתח גבוה יותר, כך הסיכון גדל. במכשירים שעובדים על מתחים גבוהים יחסית, החוק אוסר לטפל ללא הסמכה מתאימה. מצד שני, אין לכם מה לדאוג מתביעה פלילית, במצב שבו החלפתם לבד סוללה בשלט המזגן. מאחר שזהו עיסוק במתח נמוך מאוד. סיכון מרכזי שנלקח בחשבון, הוא תמיד נושא ההתחשמלות. הנזק מכך, נובע עקרונית מהזרם (בשונה ממתח) שעובר דרך הגוף תוך כדי תאונת התחשמלות. למרות זאת, המתח (בשונה מזרם) משמעותי מאוד, מאחר שהוא אחד הגורמים העיקריים שמכתיבים את עוצמת הזרם. הגורם המרכזי השני הוא ההתנגדות. במעגל חשמלי בסיסי, ישנו מקור מתח אשר מחובר ל"נגד" כלשהו. במקרה התחשמלות, הגוף שלכם הוא הנגד.. לא נעים, אבל גם לא קריטי לגבי מצבר רכב, מאחר שהוא פועל על מתח נמוך יחסית של 12 וולט.
מצבר עשוי להחזיק מעמד ל- 4 שנים. לשם כך, הוא צריך להיות מראש איכותי וגם לזכות לקבל תחזוקה טובה ולתפקד בתנאי מזג אוויר שאינם גרועים מדי. אך המצב הזה אינו תמיד מתקיים. מבחינת מצברים ברחובות ניתן לראות כי העיר היא מקום עם מזג אוויר ממוצע לארץ, אבל הממוצע הזה לא "עושה חיים קלים" לאף מצבר. מה התסריט הנפוץ יותר? לרוב, המצבר מתחיל "לזייף", בתוך שנתיים עד 3 שנים.
מה שציינו קודם, עדיין אינו אומר שהטיפול במצבר איננו מסוכן. הוא מסוכן במצב שבו איננו יודעים בדיוק מה שעושים ועקב כך, תפקוד מערכת החשמל ברכב עלול להיפגע. לכן מומלץ הכלל הפשוט, הוותיק והטוב: אם יש ספק, אין ספק - חפשו מקצוען בטיפול של מצברים ברחובות. הסיבה לכך? בין ידע אישי של הנהג הממוצע לבין מומחיות בעלי מקצוע בתחום, ישנו באופן טבעי מרחק גדול למדי. מקצוען בתחום זה, יוכל לספק לכם מוצרים עד הבית. אז למה לקחת סיכונים? מה גם, שמדובר במוצר כל כך חיוני לפעילותו התקינה של הרכב. למי שינסה לטפל לבד בתקלה, רחובות זהו מקום מרכזי מספיק, בכדי למצוא מוצרים כאלה לרכישה. כך גם לגבי כלי העבודה הבסיסיים מאוד שדרושים לפעולה כמו החלפה. אבל מעבר לתחזוקה שוטפת או החלפה, אין לנהג הממוצע הרבה מה לעשות לבד.
ברכישת מצברים לרכב ברחובות או כל מקום אחר, הולכים לפי אותן מוסכמות של תיאור המפרט. ייתכן שראיתם בפרטים הטכניים של מצבר או קראתם בהקשר זה, על ערך של "זרם התנעה". על מה מדובר? זו היא למעשה נקודה מיוחדת בפעילות הרכב, אבל חשובה מאוד. זרם ההתנעה הוא הזרם שדרוש, ספציפית לשם התנעת הרכב. ערכו של זרם זה נמדד באמפר. מה מיוחד דווקא בשלב ההתנעה? בהתנעה אין לרכב עדיין מקור אנרגיה חשמלית אחר מלבד המצבר, מאחר שהאלטרנטור זקוק לסיבוב המנוע בכדי לייצר חשמל. לכן, כל נושא אספקת החשמל נופל על "כתפי" המצבר. כמו כן, הרכב צורך בשלב זה זרם רב במיוחד, מאחר שהוא דרוש לשם העברת רכיבים שונים, ממצב סטאטי למצב של תנועה. למשל משאבת הדלק.
במפרט הטכני של מצבר ברחובות, אכן ייתכן שתראו גם "אמפר" וגם "זרם התנעה". אז מה ההבדל בין השניים? האמת היא שישנם אפילו שלושה מצבים משמעותיים מבחינה זו ולא רק שניים. רכב מכובה צורך זרם נמוך מאוד. בהתנעת הרכב דרוש זרם חזק במיוחד. ואכן, תראו שהערך שלו הוא במאות (אמפר), בשונה מה"אמפר" הרגיל שהוא לרוב בסדר גודל של עשרות. המצב השלישי הוא רכב לאחר התנעה. רכב מונע, מקבל את החשמל מהאלטרנטור, אשר הופך את האנרגיה מתנועת המנוע לאנרגיה חשמלית. מערכת החשמל של הרכב משתמשת במקור אנרגיה זה, גם ישירות עבור צרכני חשמל שונים ברכב וגם לשם הטענת המצבר.
באופן כללי, מצברי רחובות חלשים מדי מבחינת אמפר עשויים שלא לעמוד במשימה ואפשר להתקין חדש עם אמפר גבוה מהמומלץ. בכל מקרה, כדאי לזכור שיש יחס גומלין מורכב ועדין, בין רכיבים שונים במערכת חשמלית. כך גם לגבי מערכת החשמל של הרכב. מצברים לרכב ברחובות שלא מתאימים מבחינה חשמלית, עשויים לפגוע ברכיבים חשמליים אחרים ברכב כגון האלטרנטור. המחשבה שכדאי לנסות ומקסימום נחליף, לא מתאימה לגבי שימוש חכם ברכבים. זאת, מאחר שלא הייתם רוצים לגלות שהדברים לא עובדים כראוי, באמצע חופשה עם הרכב באיזה צימר נידח.
אם רוכשים מצברים ברחובות ממקור איכותי, ההתאמה תהיה שלמה מכל הבחינות. אבל האם אפשר להתקין ברכב מצבר, למרות שהממדים שלו לא מתאימים בדיוק לתושבת שבה הוא אמור להיות מותקן? ראשית, חיונית התאמה של המצבר לרכב מבחינה חשמלית. אם הוא מתאים חשמלית אבל לא מתאים פיזית, יש לכך פתרונות. בכל מקרה, מומלץ להיזהר מאלתורים למיניהם. זאת, מאחר שרכבים הם מכונות שמחייבות קיבוע חלקים למקום, בצורה מחושבת ואמינה מאוד. חשוב לזכור, שגם רכב חונה אך מונע, הוא למעשה גוש מתכת גדול, שלא מפסיק לרעוד. שלדת הרכב וכל מה שמחובר אליה. מצב זה, מפרק בהדרגה כל חיבור רופף. בין אם הוא חשמלי או פיזי. מבחינת מצבר רחובות השטוחה יחסית או חיפה ההררית, מאתגרים מהיבט זה באותה המידה.

שתף את הפוסט
דירוג:
5/5
יעניין אותך גם: