מצבר וולטה

מצבר וולטה

מצבר וולטה הוא אחד המצברים הנמכרים ביותר בישראל. קיימים למצבר זה כמה וורסיות המתאימים לדגמים שונים של רכבים וגם לטרקטורונים, אופנועים ואופנועי ים. תהליך ייצור המצברים הוא הליך ארוך ומוקפד היוצר חיים ארוכים לכל מצבר.

בכל מצבר קיימים שישה תאים בגדלים זהים המחוברים זה לזה. התא הראשון מכיל לוח שלילי, התא השני מכיל לוח חיובי וכך לסירוגין כל התאים. כל לוח ממוקם בתוך מעטפה נקבובית שחומצה מסוגלת לחדור דרכה אך במקביל היא אינה מאפשרת יצירת מגע בין הלוחות כדי שלא ייגרם קצר. כל אחד מהתאים מכיל בין 33-9 לוחות על פי גודלו וסוגו של המצבר.

ייצור מצבר וולטה

שיטת הייצור פועלת על פי שלבי עבודה שנקבעו מראש כדי שהתוצר המוגמר יהיה מושלם.

לוחות

מייצרים את הלוחות מעופרת PB. מכינים רשת מעופרת טהורה מורחים תחמוצת עופרת. כדי ליצור עופרת המתאימה לעבודה מוסיפים לחומר הגלם גם קלציום ואנטימון וכך נוצרת תערובת עמידה.

במפעל יוצקים את הרשתות ביציקה רציפה או באמצעות מכונות יציקה ייעודיות המבצעות פעולה זו באופן מושלם. צורתה של הרשת מזכירה צורת דגל, רשת מלבנית בעלת כמות גדולה של חריצים לאורכה ולרוחבה למעט מלבן קטן הממוקם בחלק העליון של הרשת שאינו כולל חריצים.

במפעל מייצרים כמה סוגי מצברים ובכל אחד מהם יש סוג אחר של רשת המותאם לייעודו של המצבר. קיימות רשתות עופרת קלציום, קלציום כסף או אנטימון, תכונות שונות מאפיינות את כל אחת מהרשתות עופרת קלציום כסף ועופרת קלציום עמידות בפני קורוזיה ולכן במהלך פעילותן מאבדות פחות מים מאשר עופרת אנטימון. הוספת מים היא בדרך כלל למצבר הבנוי מרשת עופרת אנטימון שהיא רשת חזקה יותר ולכן ברוב המקרים מחזיקה מעמד פרקי זמן ארוכים יותר.

תחמוצת עופרת

תחמוצת עופרת הוא החומר שמורחים על גבי הרשת. המפעל משתמש בעופרת טהורה שמרכיבה את רוב רובו של החומר, כ –% 99.98 .מזרימים עופרת מותכת לכלי גדול, שילובו של החמצן באוויר עם החומר והטיפות יוצר מעטפת תחמוצת עופרת סביב כל טיפה ובתום התהליך אחוז העופרת החופשית הטהורה יורד מתחת ל – % 27 .

חומר פעיל (פסטה)

בתום הכנת התחמוצת ממתינים שהיא תתקרר ומורחים אותה על גבי הרשתות, קיימת פסטה חיובית ופסטה שלילית. בתהליך זה מכניסים את התחמוצת למיקסר גדול עם תוספים מוצקים ייחודיים שתפקידם לשפר את תכונותיו של המצבר כמו סיבים המתווספים לפסטה היבשה לשיפור הפעילות המכאנית וחומרים פעילי שטח המתווספים לפסטה השלילית כדי שיתקבלו פני שטח רחבים יותר ותכונות נוספות שמשפרות את יכולותיו של המצבר.

מריחת הפסטה לקבלת לוח

לאחר מריחת החומר, מייבשים את הלוחות בתנור ייעודי למשך כמה שניות כך שלא יידבקו זה לזה.

תהליך האשפרה

מטרתו של תהליך האשפרה הוא להוריד את אחוז העופרת החופשית, כדי שהפסטה תהיה לנקבובית ובעלת גרגירים מלוכדים.

הרכבה

מכונה ייעודית עורמת את הלוחות והמעטפות. לאחר מכן מלחימים אותם זה לזה על ידי טבילת הדגלים בעופרת המותכת כל קבוצה של לוחות מועברת לתאים בארגז של המצבר עד שכל ששת התאים מלאים בלוחות ולאחר שלב זה מתבצעת הלחמה בין התאים ובקרת איכות.

טעינה – פורמציה

את המצברים מכניסים לאמבטיית מים המכסה את גובהם של המצברים. הקוטביים החיוביים פונים לצד מסוים והשליליים לכיוון אחר. מבצעים הטענה עד שכל מצבר מלא לחלוטין, בהתאם לזמן הנדרש לכל סוג מצבר.

גימור

מבצעים בדיקות חשמליות ופעולות גימור לשיפור נראותו של המצבר.

שתף את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

הפופולריים ביותר

מצברים במבצע

מצברים במבצע

רבים מאתנו מכירים את התופעה שנכנסים בבוקר לרכב אך לא מצליחים להתניע את המנוע. מנסים שוב ושוב, נעזרים בכבלים אך במקרים רבים

מצברים במרכז

מצברים במרכז

מצבר הוא אחד מהחלפים החשובים בכל רכב וכשהמצבר לא תקין, אין כל אפשרות להתחיל בנסיעה. זו הסיבה שחשוב לבדוק מדי פעם את

בדיקת מצבר

בדיקת מצבר

בעליו של כל רכב בודק מעת לעת את רכבו כדי לוודא שהכול פועל בו באופן תקין. אחת הנקודות החשובות שאותן יש לבדוק