מצברי פריקה עמוקה

מצברי פריקה עמוקה

קיימים כמה סוגי מצברים לרכבים, לכל אחד מהם קיימים יתרונות וחסרונות. את רוב המצברים אפשר להטעין באופן חיצוני כשהם מתרוקנים. חיבור פשוט באמצעות לכבלים של רכב אחר, יבצע את פעולת ההטענה תוך פרק זמן קצר.

 

מצברי פריקה עמוקה

המצברים הללו אינם מתאימים לכל סוגי הרכבים אלא רק לדגמים מסוימים. סוג זה הוא יוצא דופן באיכותו ובעלי הרכבים שהותקן שבהם מצב מסוג זה נדרשים לבצע בו עבודות תחזוקה ייחודיות בהתאם להנחיות המקצועיות שיקבלו כדי שהמצבר יבצע את האפקט הנדרש.

מהו מצבר פריקה עמוקה

מדובר במצבר רטוב אשר מכיל בתוכו נוזל. הטכנולוגיה המיוחדת שלו מאפשרת לבצע שימוש חוזר באנרגיה שהצטברה בו רק כשהוא פועל ולבצע זאת שוב ושוב.

 

מצבר זה בנוי מלוחות מתכתיים אשר בתוכם קיים חומר בצפיפות גבוהה. לכן היכולת שלהם לבצע פריקה וטעינה לזמן ארוך ארוכה יותר מהמצברים האחרים.

לאור המסוגלות הייחודית, משתמשים במצברים הללו בעיקר ברכבים תפעוליים, סירות ויאכטות, קולנועיות ומכונות תעשייתיות לשטיפת רצפות הנמצאות בשימוש במיקומים בעלי שטחים גדולים כמו בקניונים.

 

תחזוקה של מצבר פריקה עמוקה

את בדיקת המצבר יש לבצע בעזרת בגדים המגנים על הגוף כיוון שבתוך המצבר קיימת חומצה שמגע שלה עם הגוף או עם הביגוד הוא מסוכן.

בשלב הראשון יש לבדוק את כמות הנוזלים הקיימת במצבר. אם נראה שאכן קיימים נוזלים, מדובר בדליפה מסוכנת ולא רצויה ולכן יש למצוא את החור שממנו דולפת החומצה ולתקן את הנקודה הבעייתית כדי לעצור את הדליפה.

 

כמו כן, בודקים את מצבם של החיבורים הקיימים סביב המטען ובמידת הצורך מחזקים אותם כך שיהיו מהודקים. יש לוודא כי כמות המים תואמת את קו המים על פי הסימון בכלי הקיבול ולא מתחת לקו זה, דבר שעלול לפגום בתקינותו של המצבר.

הבדיקה האחרונה שיש לבצע היא מצבו החיצוני של המצבר. יש לוודא כי אין בו פגיעות או שריטות ושכל חלקיו החיצוניים תקינים.

סוגי מצברים שכדאי להכיר

גודלו של מצבר פריקה עמוקה

גודלו של מצבר זה זהה לגודלו של כל מצבר אחר אך משקלו הרבה יותר גבוה כיוון שקיימת בו עופרת שמשקלה היחסי הוא כבד יותר. לעופרת יש תפקיד מרכזי בעוצמתו יוצאת הדופן של מצבר זה ולכן מתאים מאד לצרכי הנעה קלה לקרוואנים ניידים, ספינות גדולות וכל סוג של מכונה בעלת צריכה גבוהה של אנרגיה. חיסכון בשימוש באנרגיה בזכות מצבר זה, יוצר חיסכון אנרגטי משמעותי.

 

סוגי מצברי פריקה עמוקה

בקטגוריה זו קיימים שני סוגים עיקריים של מצברים, האחד מאפשר להפיק הנעה משמעותית באמצעות פרץ כוח והשני מיועד בעיקר ליצירת גיבוי ומתאים לעבודה לטווח הארוך ולא לפרץ כוח רגעי בעת ההתנעה.

 

במצברים קיימים שלושה סוגים של נוזלים, ג'ל מים או AGM , אלו שמכילים AGM  או ג'ל פועלים בטכנולוגיה שונה מאלה המכילים מים. באופציות הללו אין הצפה של מים אלא המצברים אטומים בזכות השריית מחצלות פיברגלס או הג'ל הסמיך המתקבל מהוספת סיליקה.

לאור האטימות שלהם, נמדדה במצברים הללו אנרגיה שהיא פי שלושה ממצברי מים רגילים והם בעלי הספק חשמלי חזק משמעותית על פני דגמים אחרים.

 

ניצול היתרונות של מצברי פריקה עמוקה

מערכות מתוחכמות בפעילות יום יומית מרוצים מאד מהשימוש במצבר מסוג זה המשפר באופן מהותי את יכולות העבודה. לכן הוא מותקן במבנים כמו במות מורמות, מלגזות ומכשור אקוטי נוסף.

בעלי רכבים המעוניינים לרכוש מצבר זה צריכים לבדוק עם משרדי היבואן אם המצבר מתאים לרכבם.

שתף את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

הפופולריים ביותר

מצבר 90 אמפר

מצבר 90 אמפר

כל יצרן מכוניות מתאים את גודלו של המצבר להספק הנדרש, לגודלו של המנוע ושל האלטרנטור. התאמה מרבית תיצור את ההתנעה הנדרשת כך

מצבר לרכב תפעולי

מצבר לרכב תפעולי

מצבר המתאים לרכבים תפעוליים כמו קולנועיות, קרוואנים, סירות, מכונות לשטיפת רצפות ורכבי גולף הוא מצבר פריקה עמוקה. מצבר ייחודי זה יוצר סירקולציה

מצברים במבצע

מצברים במבצע

רבים מאתנו מכירים את התופעה שנכנסים בבוקר לרכב אך לא מצליחים להתניע את המנוע. מנסים שוב ושוב, נעזרים בכבלים אך במקרים רבים