חייגו עכשיו:
072-3952626

מצבר לרכב תפעולי

תוכן עניינים
מצבר לרכב תפעולי

מצבר המתאים לרכבים תפעוליים כמו קולנועיות, קרוואנים, סירות, מכונות לשטיפת רצפות ורכבי גולף הוא מצבר פריקה עמוקה. מצבר ייחודי זה יוצר סירקולציה של הנוזל הקיים בו וכך מנצל פעם נוספת את האנרגיה שלו. בנוסף לכך הוא מסוגל להטעין את עצמו מחדש על ידי פעולת פריקה והטענה עצמית בכל פעם כדי להכין אותו לנסיעה הקרבה.

היכולת המיוחדת של מצבר מסוג זה נובעת מכך שקיימים בו לוחות מתכת המרכזים בתוכם חומר צפוף. זו הסיבה שהפריקה והטעינה שלהם נמשכת פרקי זמן ארוכים יחסית.

למצבר מסוג זה יש הוראות תחזוקה מיוחדות ויש לבצע אותן כנדרש. אי ביצוע הפעולות הללו עלול לשחוק את המצבר ולכן הוא יפעל פרק זמן קצר יחסית ליכולות שלו. 

מצבר במחיר משתלם עם שירות מקצועי 24/7

פעולות תחזוקה של המצבר לרכב תפעולי 

המצבר חייב להיות שלם ולכן בוחנים אם נוצרו בו סדקים, הצטברה עליו קורוזיה, אם החיבורים הותקנו כיאות ואם הכבלים תקינים ואינם רופפים.  כמו כן יש לוודא שאין נוזלים הנמצאים מחוץ למצבר הנובעים מנזילה של תכולת המצבר. 

גובה המים במצבר אמור להיות בגובה המסומן. יש לוודא שרמת המים היא אכן במיקום זה בדיוק בגובה הלוחות ולא מעבר לכך. בשלב זה מומלץ להטעין את המצבר באופן מלא ולאחר מכן לבחון את מצב המצבר לאחר ההטענה. אם קיים חוסר במים, ממלאים זאת במרחק 3מ"מ מתחת לרף העליון, מחזירים את הפקקים למקומם ומוודאים שכל החיבורים תקינים. 

את הטיפול השוטף במצברים לרכבים תפעוליים יש לבצע תוך הקפדה על הוראות הבטיחות כיוון שבתוך המצבר יש חומצה שעלולה לגרום לכוויות אם היא נשפכת על הגוף. לכן מבצעים את הפעולות הללו תוך שימוש בבגדים ייעודיים אשר מגינים על הגוף במקרה שתהיה נזילה או השפרצה של החומצה על האדם.

ממדיו של מצבר לרכב תפעולי 

עופרת הוא חומר כימי יוצא דופן הקיים רק במצברי פריקה עמוקה. לכן מייצרים את המצברים הללו בגודל פיזי רחב יותר כדי לאפשר הצבת מלוא כמות העופרת הנחוצה. עקב יעילותה הרבה של העופרת, קל מאד להתניע רכבים תפעוליים שמותקן בהם מצבר מסוג זה.ממדיו של מצבר לרכב תפעולי

השימוש במצברי פריקה עמוקה 

שימוש נכון במצברים הללו עבור רכבים תפעוליים יצר פריצת דרך משמעותית בשימוש בהם. עקב התכונות המיוחדות של המצברים הללו והאפשרות לפרוק ולטעון אותם לעיתים תכופות, כך שהם הפתרון האידאלי לקולנועיות שאינם נעות קילומטרים רבים בכל יום. 

כמו כן לקרוואנים אשר נעים בדרכים רק בחודשים שבהם יוצאים לטיולים. לעיתים הקרוואן חונה במשך ימים בצד הדרך ורק בעונות מסוימות מחברים אותו לרכב ונוסעים. במשך החודשים שהקרוואן עמד ללא נסיעה, סביר להניח שמצבר רגיל היה מתרוקן אך באופציה זו, מבצעים פריקה והטענה מלאה ביום הנסיעה ויוצאים לדרך. זהו ניצול מירבי של המסוגלות של המצבר המיוחד וחיסכון אנרגטי וכספי משמעותי.

ביאכטות ובספינות שגם הן לא משייטות כל הזמן זהו פתרון מצוין. לקראת ההפלגה פורקים ומטעינים ובכל הימים שהספינה עוגנת במרינה, אין ניצול או בזבוז של האנרגיה במצבר. 

בקניונים השטחים הם רחבים מאד והניקיון מתבצע לאורך כל היום. לכן נוח מאד להתקין במכונות לשטיפת הרצפות את המצבר האיכותי המסוגל לאפשר למכונה לעבוד ללא הפסקה תוך ניצול מלוא יכולת ההטענה של המצבר. לאחר כמה שעות כשמעוניינים להפעיל שוב את המכונה, בוחנים את מצב המצבר ועל פי כך פורקים ומטעינים שוב או לחילופין ממשיכים בעבודה.

הפעולות הללו הן חסכוניות ומאפשרות ליהנות לאורך חודשים מהמצבר ללא צורך ברכישת מצבר חדש.

שתף את הפוסט
דירוג:
5/5
יעניין אותך גם:
מצברי בוש
סוגי מצברים
מצברי EFB

מצברי EFB הם מצברים של אחת החברות הטכנולוגיות המובילות בעולם BOSCH. המצברים הללו מיוצרים בהתאם לתוצאות של מחקרים

להמשך קריאה »
מצברי AGM
סוגי מצברים
מצברי AGM

בשנים האחרונות החלו לייצר מצברי AGM, כאשר מדובר במוצרים חדשניים בעלי מסוגלות שונה מאלו המוכרים לנו. איכותם והתכונות

להמשך קריאה »